Skip Ribbon Commands
Skip to main content
19.04.2017

KAHRAMAA energized vital substations in 2016

 
​Qatar General Electricity & Water Corporation “KAHRAMAA managed to develop its electricity network in 2016 by constructing and energizing several substations to serve Qatar strategic projects at a total cost of exceeds QR 1.9 billion. It comes within KAHRAMAA mission of Providing High Quality and Sustainable Electricity and Water for Better Living in Qatar.

KAHRAMAA aims to cope with the urban expansion and provide electricity and water services to the strategic projects. KAHRAMAA manages, under the directives of KAHRAMAA President HE Eng. Essa bin Hilal Al-Kuwari, to execute its strategic plan for the development of the electricity infrastructure. 2016 witnessed the construction and energisation of several substations, cables, and Over Head Lines (OHL) at different areas to ensure the safety, service sustainability, and reliability of transmission and distribution networks.

In 2016, KAHRAMAA launched a number of electricity substations including a substation supplying the power to the new port at a total cost of QR 188 m.

In addition, KAHRAMAA managed to energize 2 substations 132 / 11 kv and associated cables to supply power to the prestigious Mall of Qatar and Doha Festival city at a total cost of 171 m.

Moreover, KAHRAMAA energized a number of substations to feed power to different vital development projects and authorities including Al-Gharrafa substation 132/66/11 kv at a total cost of QR 145 m., Lusail super substation 220/66/11 kv costing QR 134 m., and Al- Dhakhirah substation costing QR 67 m. in addition to other substations, cables, and OHL at different areas.

In 2016, KAHRAMAA managed to keep the high quality performance indicators of the electricity network. These strategic projects come within KAHRAMAA endeavor to achieve QNV 2030 and its role as a key partner in the development the State witnesses.
 
Back To All News
×

Call Center 991

​Our KAHRAMAA call center is available to assist you with general information concerning your bill payments, new and current connections. It is a 24 hours electricity and water emergency and response center; you can report your problem or concern and follow up the progress of the response.
The 991 call center uses an auto-response system to help you minimize queuing time on the phone and speak to a call center agent. You must have your electricity and water number ready to use this service.

Call 991, KHARAMAA's 24/7 Electricity and Water Emergency and Incident help line; the Call Center opens 24 hours a day, 7 days a week.

مركز الاتصال 991

​يعمل مركز اتصالات كهرماء لتزويدك بمعلومات عامة تتعلق بدفع فواتيرك، والتوصيلات الجديدة والحالية، ويعمل المركز على مدار الساعة للاستجابة لطوارئ الكهرباء والمياه. يمكنك الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض و تتبع إجراءات الاستجابة.
يطبق  مركز الاتصال 991 نظام نظام الرد التفاعلي (IVR)، ليساعدك على تقليل وقت الإنتظار على الهاتف والتحدث مع مشغل البدالة. ويجب أن يكون رقم الكهرباء والمياه في المتناول ليمكنك استخدامه أثناء الاتصال. ويعمل موظفو خدمات المشتركين في خدمتكم خلال ساعات الدوام من السبت إلى الخميس من كل أسبوع.
إتصل بـ 991، مركز الإتصال لطوارئ الكهرباء والمياه الذي يعمل 24 ساعة/ 7 أيام، على مدار الأسبوع.

×

خدمة "الوتس اب " 30303991

أطلقت كهرماء خدمتها الجديدة والمميزة على برنامج التواصل الاجتماعي " الوتس اب" على الرقم "30303991" لتعزيز جسور التواصل بينها وبين مشتركيها، بحيث يستفاد عبر هذه الخدمة من مزايا السرعة في ارسال الملاحظات والإجراء . فقد طبقت هذه الخدمة لتساعدك في الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض والتقاط الصور للمشكلة وارسالها بشكل سريع.