Skip Ribbon Commands
Skip to main content
07.02.2018

KAHRAMAA signed 1.9 bn. Cable supply contracts

 
Qatar General Electricity & Water Corporation “KAHRAMAA” signed on Wednesday 7/2/2018 two call-off agreements for supply of LV, 11 KV & pilot power cables with Doha Cables and Qatar International Cables Company (QICC) for two years at a total cost of QR 1.9 billions.
The signing ceremony was attended by KAHRAMAA President H.E. Eng. Essa bin Hilal Al-Kuwari, H.E Sheikh Faisal Bin Qassim Al-Thani, Chairman of Doha Cables, H.E. Sheikh Fahd bin Hamad Al-Thani, for QICC, and a number of KAHRAMAA and suppliers’ officials.
The value of the contract KAHRAMAA signed with Doha Cables exceeds QR 1.240 b. (Qatari Riyals: One Billion Two Hundred Forty Million) while the contract with QICC values QR 640 millions. The total cost for the two contracts QR 1.880 billions (Qatari Riyals: One Billion Eight Hundred Eighty Million). The total length of the cables is 10.000 km.
The agreements aim to meet KAHRAMAA needs of cables under the high electricity demand and the development Qatar witnesses.
Under the call-off agreement, the supplier provides materials to KAHRAMAA within two days of the order. KAHRAMAA has call of contracts with various companies.
KAHRAMAA floated the tender in August 2017, and awarded in January 2018. The two companies were selected as the best offers.
KAHRAMAA approves the economic innovation and works as per Qatar strategy to encourage the local market. The opportunities KAHRAMAA offers for local companies and investors in the coming five years (2018-2023) values QR 6 – 7 billions.

 
Back To All News
×

Call Center 991

​Our KAHRAMAA call center is available to assist you with general information concerning your bill payments, new and current connections. It is a 24 hours electricity and water emergency and response center; you can report your problem or concern and follow up the progress of the response.
The 991 call center uses an auto-response system to help you minimize queuing time on the phone and speak to a call center agent. You must have your electricity and water number ready to use this service.

Call 991, KHARAMAA's 24/7 Electricity and Water Emergency and Incident help line; the Call Center opens 24 hours a day, 7 days a week.

مركز الاتصال 991

​يعمل مركز اتصالات كهرماء لتزويدك بمعلومات عامة تتعلق بدفع فواتيرك، والتوصيلات الجديدة والحالية، ويعمل المركز على مدار الساعة للاستجابة لطوارئ الكهرباء والمياه. يمكنك الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض و تتبع إجراءات الاستجابة.
يطبق  مركز الاتصال 991 نظام نظام الرد التفاعلي (IVR)، ليساعدك على تقليل وقت الإنتظار على الهاتف والتحدث مع مشغل البدالة. ويجب أن يكون رقم الكهرباء والمياه في المتناول ليمكنك استخدامه أثناء الاتصال. ويعمل موظفو خدمات المشتركين في خدمتكم خلال ساعات الدوام من السبت إلى الخميس من كل أسبوع.
إتصل بـ 991، مركز الإتصال لطوارئ الكهرباء والمياه الذي يعمل 24 ساعة/ 7 أيام، على مدار الأسبوع.

×

خدمة "الوتس اب " 30303991

أطلقت كهرماء خدمتها الجديدة والمميزة على برنامج التواصل الاجتماعي " الوتس اب" على الرقم "30303991" لتعزيز جسور التواصل بينها وبين مشتركيها، بحيث يستفاد عبر هذه الخدمة من مزايا السرعة في ارسال الملاحظات والإجراء . فقد طبقت هذه الخدمة لتساعدك في الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض والتقاط الصور للمشكلة وارسالها بشكل سريع.