Skip Ribbon Commands
Skip to main content
26.09.2018

KAHRAMAA Commissioned Doha West, the 4th Electricity Substation for Doha Metro

Qatar General Electricity and Water Corporation “KAHRAMAA” commissioned Doha West electricity Substation, the fourth substation for Doha Metro, KAHRAMAA implemented for Qatar Rail Company “Rail”.

 

Doha West Metro 220/132/33KV Substation is part of phase XII of Qatar Electricity Transmission Network Expansion Project. It is fed by Dukhan super, Ras Laffan-1 and Bani Hajar super substations. The total cost of the project is Q.R. 165 m.

 

The Doha west substation is equipped with special technology to ensure power supply at any emergency situation. KAHRAMAA works to provide high reliability network as per the highest international standards that meet the requirements of Doha Metro project in coordination with Qatar Rail.

 

The commissioning of West Doha substations is one of KAHRAMAA achievements as a key partner in Qatar development projects. It reflects KAHRAMAA commitment to implement infrastructure projects as per the set timeframe.

 

KAHRAMAA is applying the highest standards of safety and security, and as a result, the substation had been completed in 22 months with 1 million man hours without Lost Time Injury (LTI).  KAHRAMAA gives top priority to the welfare of workers to improve their living condition considering them partners in success. It is reflected in productivity increase.

KAHRAMAA implements five substations for Qatar Rail to provide power for Doha Metro. With the commissioning of Doha west, it has completed 4 substations (Abu Fontas in July 2017, Lusail in March 2018, Waab in June 2018). The fifth substation Al Bidda with car parking facility is planned to be commissioned in the 2nd quarter of 2019.

Back To All News
×

Call Center 991

​Our KAHRAMAA call center is available to assist you with general information concerning your bill payments, new and current connections. It is a 24 hours electricity and water emergency and response center; you can report your problem or concern and follow up the progress of the response.
The 991 call center uses an auto-response system to help you minimize queuing time on the phone and speak to a call center agent. You must have your electricity and water number ready to use this service.

Call 991, KHARAMAA's 24/7 Electricity and Water Emergency and Incident help line; the Call Center opens 24 hours a day, 7 days a week.

مركز الاتصال 991

​يعمل مركز اتصالات كهرماء لتزويدك بمعلومات عامة تتعلق بدفع فواتيرك، والتوصيلات الجديدة والحالية، ويعمل المركز على مدار الساعة للاستجابة لطوارئ الكهرباء والمياه. يمكنك الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض و تتبع إجراءات الاستجابة.
يطبق  مركز الاتصال 991 نظام نظام الرد التفاعلي (IVR)، ليساعدك على تقليل وقت الإنتظار على الهاتف والتحدث مع مشغل البدالة. ويجب أن يكون رقم الكهرباء والمياه في المتناول ليمكنك استخدامه أثناء الاتصال. ويعمل موظفو خدمات المشتركين في خدمتكم خلال ساعات الدوام من السبت إلى الخميس من كل أسبوع.
إتصل بـ 991، مركز الإتصال لطوارئ الكهرباء والمياه الذي يعمل 24 ساعة/ 7 أيام، على مدار الأسبوع.

×

خدمة "الوتس اب " 30303991

أطلقت كهرماء خدمتها الجديدة والمميزة على برنامج التواصل الاجتماعي " الوتس اب" على الرقم "30303991" لتعزيز جسور التواصل بينها وبين مشتركيها، بحيث يستفاد عبر هذه الخدمة من مزايا السرعة في ارسال الملاحظات والإجراء . فقد طبقت هذه الخدمة لتساعدك في الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض والتقاط الصور للمشكلة وارسالها بشكل سريع.